Negresa *1*

Pentru desert mi-am amintit de o reteta de negresa pe care cred ca o am de vreo 30 de ani (!!)de la verisoara mea.

Intru direct in subiect:

Pentru o tava de 29/26, merg albusurile de la 7-8 oua, un pachet de unt, o cana de zahar, o cana de faina, 2 cani de nuca macinata, 4-5 linguri de cacao, un praf de sare, esente, adica vanilie si rom.

Pentru glazura galbena se folosesc cele 7-8 galbenusuri si 120g zahar pudra, dupa care pudram cu cacao sau radem ciocolata, ca sa rupem gura targului.

Incepem prin a pregati tava, eu folosesc hartie de copt unsa cu unt, dupa care aprindem si cuptorul. Este bine sa fie incins.

Separam albusurile, le batem spuma, bine, bine, dupa care adaugam zaharul si batem cu mixerul pana se intareste ca pentru bezea. Asta este un secret pentru reusita multor aluaturi fara praf de crescut.

Adaugam untul topit, dar racit, faina, cacaoa, (de preferat cernute, ca sa nu aiba cocoloase), nucile, esentele, amestecand usor cu o lingura. Trebuie lucrat cat se poate de repede, pentru a nu se lasa albusul.

ImagineImagine

Se lasa in cuptor 30-40 de minute, dupa 10 minute, fara a deschide usa,  iar dupa inca 10 min intoarceti tava daca este cazul, oricum, incercati cu o scobitoare daca este bine copt.

Imagine

Intre timp pregatiti glazura, adica frecati galbenusurile cu zaharul pudra, pana obtineti  o crema consistenta, si, la frigider cu ea.

Cand este gata, lasati sa se raceasca, dupa care o aranjam cu frumusetea de glazura.

In forma asta trebuie sa stea cel putin de seara pana dimineata, eu as spune macar o zi, pentru a se inchega bine glazura. Eu am ras cioco, amaruie, si am taiat in romburi.

La fel de bine puteti sa taiati patrate, dreptunghiuri, semilune, cu ajutorul unui paharel, sau ce forme va vin in minte.

Pofta buna, astept comentarii… eu am si acum apa in gura.

Lasă un răspuns

