Chec cu cacao si nuci

Buna,

Nu-i asa ca aveti pofta de un desert elegant si usurel, care merge in orice ocazie?

Bineinteles ca vorbim despre chec, dar de data asta o sa facem varianta pandispan cu nuci si cacao.

Imagine

Pentru doua checuri avem nevoie de 6-7 oua, o cana mare de faina, o cana mare de zahar, 100 ml ulei, 3 linguri de cacao, 10-12  nuci putin prajite si taiate in felii mari, ca sa le simtim gustul, rom, vanilie, coaja de lamaie, un praf de sare.

Am inceput, ca de obicei, prin a pregati tavile, pe care le-am uns cu unt, (in cazul in care avem niste tavi pe care se lipeste aluatul, le putem presara cu putina faina, dupa care le scuturam bine pentru a elimina surplusul), dupa care am aprins cuptorul.

Buuun, am separat albusurile de galbenusuri, si le-am batut spuma, bine, bine, dupa care am turnat zaharul si am amestecat cu mixerul pana s-a intarit, ca si aluatul pentru bezele, adica, (daca vrem sa testam), sa nu curga din lingura. :))

ImagineImagine

Din momentul acesta am folosit doar lingura, prin rasturnare, deci am adaugat galbenusurile, faina, un praf de sare, esentele, uleiul. Trebuie  sa lucram cat se poate de repede pentru ca nu punem praf de crescut, si ne bazam doar pe albusul batut spuma. (daca nu suntem siguri ca aluatul este ferm si isi va pastra forma, putem pune, pentru mai multa siguranta, o jumatate de lingurita de praf de copt, dar se va schimba putin gustul).

ImagineImagine
Dupa ce am amestecat ingredientele, am turnat in tavi cam 2/3 din aluat.

Imagine

Am pus nucile, dar am pastrat cateva pe care le-am pus deasupra.

Restul de aluat l-am amestecat cu cacaoa, usor, si l-am turnat in tavi, si ca sa fie putin mai decorativ, am facut mici modele cu ajutorul unei lingurite.

ImagineImagine

Cred ca am terminat, la cuptor cu ele, unde stim ca nu avem voie se deschidem cuptorul, cel putin 15 minute. Dupa 10 minute am dat focul la minim, pentru a nu se arde.

Dupa aprox.30 de minute, gata, am scos minunatele checuri, pe care le-am lasat sa se raceasca si le-am pudrat cu zahar vanilat.

ImagineImagine

Ei, ce spuneam, arata bine? De gust ce sa mai spun?!

Succes, si pofta buna. Va stau la dispozitie si cu alte detalii, dar chiar si cu prepararea. Doar sa va exprimati dorinta. :))

2 responses to “Chec cu cacao si nuci

  1. Reblogged this on JulliArt and commented:
    Salivez❤

  2. Pingback: Astazi gatim… | Gatim si Povestim

Lasă un răspuns

