Bors de peste

Salutari,

Uite ca a venit momentul sa pregatesc un bors de peste, asa cum am invatat de la tata. Imi amintesc ca in tinerete mie nu-mi iesea borsul de peste sau ciorba de legume ca a lui tata, Dumnezeu sa-l ierte, si el mustacea, si-mi spunea ca trebuia sa stau langa el cand gatea, nu sa umblu creanga…Acum sunt mandra ca ii calc pe urme, cel putin in privinta pasiunii si a dorintei de a face mancare care sa placa.

Imagine

Acum vreo cateva zile, cand am cumparat macrou, m-am gandit sa cumpar si o capatana de peste, si asa am si facut, si am bagat-o in congelator, pe principiul, sa fie acolo…

Asa ca mi-am bagat capul prin frigider si am scos de acolo doi morcovi, un ardei capia, o ceapa mare, 3-4 rosii decojite si taiate felii, un cartof, obligatoriu o legatura de leustean si una de patrunjel, si m-am pus pe treaba.

Imagine

Am pus o oala de 5l pe foc, cu apa cam pe jumatate, si cu un praf de sare.

Am taiat marunt ceapa, morcovii, ardeiul, si le-am calit putin intr-o tigaie in care am pus 2-3 linguri de ulei.

Am rasturnat legumele astfel calite in oala, si am lasat sa fiarba bine. Am adaugat apoi cartoful taiat cubulete, si rosiile, si  tulpinele de patrunjel si leustean, taiate marunt, pentru ca frunzele le pun de obicei dupa ce iau oala de pe foc.

Imagine

Cam dupa 10-15 minute am pus borsul, fiert in prealabil, dupa care am adaugat capatana de peste, ca altfel nu pot sa-I spun. J) Am lasat sa fiarba bine, pana cand am considerat ca este patrunsa bine, adica am incercat putin carnea.

Dupa cum am spus, l-am dat jos de pe foc, si am presarat verdeata din belsug.

Imagine

Ce sa spun, a iesit o bunatate, si iesea si mai buna daca aveam mai multe feluri de peste, dar am suplinit cu o bucatica din sufletul meu.

Sa aveti pofta!

Lasă un răspuns

