Fasole batuta (facaluita)

Salut,

Intr-o zi mi s-a facut pofta de o salata de fasole, fasole batuta, sau fasole facaluita, etc., ca am intalnit mai multe denumiri, dar reteta este cam aceeasi pentru fiecare dintre ele.

Imagine

Pentru un castron din care se pot satura 3-4 mancaciosi, trebuie cam 0,5 kg de fasole, 2-3 linguri de bulion, sau 0,5 kg pulpa de rosii, 2 cepe mari, o capatana de usturoi, ulei, un morcov, un ardei capia, piper, boia de ardei, sare.

Aveam  in casa cam 500 gr de fasole, am spalat-o bine, bine, si am lasat-o pana dimineata in apa rece, pentru ca se mai inmoaie coaja, fierbe mai repede, si nu ne produce disconfort gastric. Ca o sugestie, cea mai buna fasole pentru salata asta este cea cu bobul mare si lat, pentru ca se topeste la fiert si este mai savuroasa. Eu, din pacate am avut din aceea cu bobul mic, care se mentine mai ferm la fiert, nemaivorbind de faptul ca parca era din al 2-lea razboi mondial! (Dar eu nu m-am lasat, am fiert-o pana cand a ajuns  la consistenta potrivita).

Imagine

De dimineata am aruncat apa in care a stat peste noapte, am clatit-o, si am pus-o la fiert in apa rece. Separat am pus un vas cu apa la incalzit. Dupa cateva clocote am scurs-o din nou, si am pus-o din nou a fiert, tot in apa rece, si am repetat operatiunea. Se procedeaza asa tot din motive de usurare a digestiei, doar stim ca fasolea este delicioasa, dar…(Sunt persoane care adauga si putin bicarbonat la fiert).

De data asta am pus-o pe foc, definitiv, dar am adaugat apa clocotita. La fiert am adugat un morcov, o ceapa, un ardei capia, tocate marunt, si o lingura de ulei. Si a fiert , si a fiert, …………., dupa care am lasat-o sa se raceasca, si am dat-o prin masina de tocat.

Imagine

In timpul asta am preparat si bunatatea de sos care desavarseste aceasta salata. Am pus o tigaie pe foc, cam o ceasca de ulei, si am taiat o ceapa mare solzisori. Cand s-a topit si s-a aurit putin ceapa, am pus pulpa de rosii, si am lasat sa scada pana s-a ridicat putin uleiul. Am pus un praf de sare, si am lasat sa se raceasca putin.

ImagineImagine

Am frecat pasta de fasole cu cateva linguri de ulei, am adaudat usturoiul tocat fin si am continuat sa amestec. Am potrivit gustul cu sare si piper, am asezat-o intr-un castron, dupa care am acoperit-o cu sosul minunat!

Imagine

Nu am cuvinte sa spun cat este de buna, dar din pacate o prepar destul de rar, de obicei cand este post, din motive lesne de inteles ;)).

Sper ca v-a placut si acest “demo”, va astept cu comentarii.

Sa aveti pofta!

2 responses to “Fasole batuta (facaluita)

  1. O mica remarca,daca nu te superi,ceapa doar fiarta si ulei de masline dupa ce ai scurs-o,inlocuieste ceapa prajita .E mult mai sanatos.

    • Nu poate fi vorba de suparare. Este adevarat ca este mult mai sanatos, dar este genul de mancare pe care o pregatesc atat de rar, incat nu ma mai gandesc la sanatate. Iau un Anghirol dupa ce mananc, preventiv… Si ceapa calita deasupra da gustul acela inconfundabil.

Lasă un răspuns

