Zacusca de vinete cu ardei capia

Am facut cate ceva pentru iarna, mai exact, putina zacusca de vinete, am pus castraveti la murat, gogosari la otet, bulion de capia, etc. …..

Azi am sa ma laud putin cu zacusca, asta pana nu se termina. :))

Am folosit cam 2,5 kg de vinete, 2 kg de ardei capia, 3 cepe mari, 1l suc de rosii, cam 400ml de ulei, frunze de dafin, sare, boabe de piper.

Am copt vinetele, si le-am lasat la scurs pe un fund de lemn.

Am copt ardeii capia, i-am pus intr-un castron, presarati cu putina sare, i-am acoperit, si i-am lasat cam o jumatate de ora, dupa care i-am curatat de coaja si le-am indepartat cotorul si semintele. Mai apoi i-am taiat fasiute cat mai subtiri, pentru ca imi place ca invioreaza aspectul atunci cand servesc zacusca.

In momentul acesta am pus o cratita pe foc, de fapt pe o tabla, am adaugat uleiul, si am inceput cu ceapa taiata marunt. Am lasat-o sa se topeasca, pe foc mic, amestecand din cand in cand, cam 45 de minute. Am adaugat ardeii, si dupa vreo jumatate de ora am pus  vinetele tocate marunt, si sucul de rosii, si am lasat sa fiarba incet, inca vreo 30-40 de minue, amestecand foarte des, ca sa nu se prinda de fund.

Gata, m-am declarat multumita de rezultat, am inchis focul, si am inceput sa umplu borcanele, pe care le-am tinut cam jumatate de ora in cuptorul incins ca sa le sterilizez.

Asa fierbinti le-am invelit intr-o paturica si le-am tinut in bucatarie pana a doua zi.

Bineinteles ca nu am scapat de copiii pofticiosi si am gustat si noi bunatatea!

Sa aveti pofta si voi!

Lasă un răspuns

