Ciocolata de casa

Buna,

Si a inceput o noua saptamana, deci vom avea noi retete, sper sa va fac pofta de mancare, dar si de gatit, si sa nu va mai stric dietele. J)

In weekend am avut planuri marete pentru dulciurele, dar nu am reusit sa fac decat o ciocolata de casa. Dar cine nu pofteste din cand in cand la o bucatica?

I-am ramas datoare Iuliei cu o placinta de bostan, sper sa o fac  astazi.

Buuun, deci am avut 800g de lapte praf, 400 g zahar, 200 ml de apa, 2 pachete de unt, un 100g de cacao, esente de rom si vanilie si vreo 20 de nuci.

In primul rand am pregatit tava, adica am uns-o cu putin unt.

Am facut siropul din zahar si apa, si l-am lasat pe foc pana s-a legat bine.

Intr-un vas am cernut laptele praf si cacaoa.

Dupa ce am luat siropul de pe foc am adaugat untul taiat cubulete si am amestecat pana s-a topit. In momentul acesta am turnat siropul peste laptele praf si cacao si am amestecat bine, incercand sa nu fac cocoloase.

Am adaugat nuca, esentele, si…gata, am turnat cioco in tava. Am lasat-o la rece cateva ore.

Nu a fost complicat deloc, am avut doar o singura problema, laptele continea zahar, asa ca a iesit putin cam prea dulce…hm. Ar fi trebuit sa gust laptele, dar chiar nu mi-a trecut prin cap.

Ca o sugestie, siropul trebuie sa fie bine legat, si se toarna peste lapte si cacao, si nu invers,  pentru ca este posibil ca laptele praf sa fie mai solubil si sa nu fie necesar chiar tot siropul. Daca insa amestecul este prea tare, mai facem  repede, repede, putin sirop, si nu va fi nici o problema.

Ca sa diversific, am format cateva bilute din cioco pe care le-am trecut prin nuca de cocos. Mmmmm…:))

Sa aveti pofta!

2 responses to “Ciocolata de casa

  1. n-am ma facut de mult ciocolata de casa,mi-ai dat o idee foarte buna,multumesc,pupici

Lasă un răspuns

