Pilaf sarbesc

Salutari,

Astazi mi-am propus sa fac ceva usor, rapid si tare gustos, adica un pilaf.

Cand eram copil eram in vizita la o vecina si am stat cu ea si mama ei in bucatarie si am vazut pentru prima data cum se prepara un altfel de pilaf, sarbesc, cel putin asa mi s-a spus ca se numeste. Daca lipseste ceva, daca cineva stie vreo reteta diferita, sa nu se supere, eram copil si mi-a placut tare mult, si in fiecare vara il fac de cel putin 2-3 ori, uneori si fara carne.

Am folosit un piept de pui, cam 400g de orez, o ceapa, un ardei capia rosu si 5 rosii.

In primul rand am spalat bine orezul, si l-am lasat deoparte. Am pus pe foc o cratita, cu putin ulei, iar separat, un alt vas cu apa la fiert.

Am taiat pieptul de pui in cubulete si le-am pus la prajit.

Am taiat marunt ceapa, ardeiul capia, si am cojit rosiile si le-am bucatit si pe ele.

Cand s-a rumenit putin pieptul de pui am adaugat legumele, si am lasat sa se caleasca si sa se lege ca un sos.

Am adaugat orezul, peste care am turnat apa fierbinte pe care o aveam déjà pe foc, am adaugat o lingurita de “Delicat”, si am lasat sa se fiarba pana cand a scazut apa si s-a umflat bobul de orez. Ideal ar fi sa ramana putin mai moale, pentru ca are o savoare deosebita.

Cam asta este pilaful meu sarbesc, am pus deasupra si putin patrunjel tocat marunt, dar puteti pune si un praf de piper.

L-am servit cu gogosari in otet, productie 2012. J)

Pofta buna, si inspiratie.

2 responses to “Pilaf sarbesc

  1. Excelent! am sa fac si eu maine!
    PS. Merge perfect pe PhAndroid!

Lasă un răspuns

