Placinta cu dovleac

Buna,

In sfarsit m-am tinut de cuvant si am facut si bunatate de placinta cu dovleac, spre marea bucurie a pofticiosilor!

Am pus ochii pe o bucata apetisanta de dovleac, cam de 1,5 kg, si am cotrobait prin dulapuri dupa faina, 600g, ulei, 50-75 ml, drojdie, 25g, zahar, 300g, cateva nuci, 3 plicuri de zahar vanilat, scortisoara, si zahar pudra pentru tusa finala. (putem pune si un ou la compozitie, dar eu am facut varianta simpla, de post).

Dar mai intai, ca de obicei, am aprins cuptorul si am uns tava cu putin ulei.

Intr-un vas am pus faina, iar in mijloc am faramitat drojdia, am pus un praf de sare, si o lingurita de zahar.

Am incalzit o cana cu apa si am turnat incet, cate putin, peste drojdie, pana s-a dizolvat complet, dupa care am mai pus atata apa calduta, cat sa obtin un aluat ferm. Am adaugat si uleiul, si m-am pus pe framantat, pana s-a dezlipit de pe pereti, dar si de pe maini.

Sa nu va imaginati ca trebuie sa framantati ca la cozonac, este un aluat tare simplu, in 5 minute este gata, trebuie doar sa aiba o consistenta potrivita, nici prea tare, dar nici moale, pentru ca oricum il lasam si la crescut, si devine pufos si elastic, daca faina si drojdia sunt bune.

Cat a stat aluatul la dospit, m-am ocupat de dovleac, mai exact l-am curatat de coaja si l-am dat prin razatoarea mare. Tot de la tata stiu, si mi s-a confirmat si din alte surse, ca dovleac, spre deosebire de mar, nu se caleste si nu se amesteca cu zaharul, pentru a evita sa lase zeama.

Asadar, a crescut frumusetea de aluat, l-am impartit in trei, si m-am apucat de intins foile. Pe fiecare am pus din belsug dovleac, am presarat zahar, scortisoara, miez de nuca taiat la cutit, cate un plic de zahar vanilat, putina coaja de lamaie, dupa care am rulat foile din ambele margini pana spre mijloc. Asta este o metoda invatata de la o prietena, dar arata grozav, dupa cum se vede.

Am bagat tava la cuptor, iar intr-o ora a fost gata, dar vreo jumatate de ora am adulmecat mirosurile extraordinare! Bineinteles ca nu ne-am putut abtine si am mancat colturile aproape fierbinti!

Ce sa va spun, spor la treaba, si sa aveti pofta!

2 responses to “Placinta cu dovleac

  1. am sa coc precis saptamina viitoare. Deocamdata am o plasa plina cu gutui. Ai vreun sfat in privinta asta? Te pup si iti multumesc!!

    • Nu am facut niciodata prajitura cu gutui. Dar ce zici de dulceata? La 600g de gutui (taiate julienne, sau date prin razatoare) faci sirop bine legat din 1kg de zahar, 500ml apa, 500ml zeama lamaie, un baton de vanilie.
      Pui gutuile in siropul legat si le lasi pana se ridica la suprafata si sunt lucioase, altfel se inchide la culoare. Trebuie sa aiba culoarea frumoasa, aurie, portocalie, ceva de genu’ :)). Sper sa-ti fi fost de folos. Te pup.

Lasă un răspuns

