Galuste cu prune

Salutari,

Astazi am cedat unei mari tentatii si provocari, si am pregatit niste bunatati de galuste cu prune, care au avut gust si miros de copilarie!

Singurul meu regret este ca nu pot sa “teleportez” cateva si catre pofticiosii de la Bucuresti. L

Deci sa ma grabesc cu reteta, poate prinde curaj si Cami…

Am gasit niste prune mici dar foarte gustoase, si am facut cam 25 de galuste.

Pentru aluat  am folosit 6 cartofi potriviti, o cana de faina (aprox. 250g), 2 oua, 2 linguri de gris, un praf de sare, iar la finisaj, 100 g de pesmet, o ligura de unt, 5-6 linguri de zahar (sau mai bine, dupa gust), si scortisoara.

Am fiert cartofii, i-am lasat sa se raceasca, si pentru a obtine un aluat fin i-am dat prin razatoarea mica. Am adaugat oualele batute putin inainte cu un praf de sare, si am incorporat faina si grisul. Aluatul trebuie sa fie elastic, dar pentru ca este putin lipicios mi-am umezit mainile de fiecare data cand formam o galusca.

Am pus apa la fiert intr-o craticioara, cu un praf de sare.

Am scos samburii de la prune, si am inceput sa modelez galustele. Cand a inceput sa clocoteasca apa, am pus cate 7-8 odata si le-am lasat sa fiarba pana cand s-au ridicat la suprafata. Le-am scos cu spumiera si le-am lasat putin la scurs in strecuratoare.

Intr-o tigaie am pus la topit o ligura de unt si am adaugat pesmetul si l-am rumenit putin, am luat de pe foc si am adaugat zaharul si scortisoara. Am precizat ca se poate pune zahar dupa gust, mai mult sau mai putin decat am scris eu mai sus.

Si am ajuns la tusa finala, cand am tavalit guguloaiele, ca nu pot sa le spun altfel, prin pesmet, si ne-am aruncat asupra lor!  Doamne, ca bune mai sunt!

Nu pot decat sa va urez sa va reuseasca, si pofta buna!

Lasă un răspuns

