Clatite cu gem de caise

Salutari,

Eu continui sa ma gandesc la voi, dar nu intr-o maniera filozofica, ci gatind.:))

Asa ca am imbinat utilul cu placutul si mi-am delectat copiii cu clatite, da, poate cel mai simplu desert, dar nu si cel mai banal, nici vorba!

Cum am fost harnicuta si am facut fel de fel de gemuri si dulceturi, de data asta am avut chef de ceva mai aromat si am ales un gem de caise, o bunatate!

Asa ca m-am apucat de treaba.

Nu am vreo reteta minunata,am folosit cam 400g de faina, 2 oua, 700ml de lapte,si un plic de zahar vanilat.

Ca sa evit formarea de cocoloase am pus faina intr-un castron,separat am batut oualele cu un praf de sare si le-am rasturnat peste faina, am amestecat putin, dupa care am inceput sa torn incet laptele, rece, amestecand continuu, pana cand am obtinut o consistenta putin mai fluida decat smantana. Uneori folosesc  in completare si putin sifon, sau apa minerala care le face putin mai pufoase.

Am pus pe foc tigaia, mi-am pregatit la indemana o cescuta cu ulei, si cand s-a incins tigaia, am turnat o lingurita  de ulei, dupa care am inceput sa execut minunatele clatite, cu ajutorul unui polonic.

Pe principiul “cum se face, da-le-ncoace”, abia am reusit sa fac cateva poze, pentru posteritate J)).

De regula le impaturesc, asta si ca se evit sa se scurga dulceata pe la capete, dar am si rulat cateva.

Iulia a avut pofta de clatite umplute cu branza telemea, asa ca am diversificat, si a fost toata lumea multumita.

Mi-a luat mai mult timp sa scriu decat sa le fac, asa ca va las sa va faceti propriile clatite, ca noi déjà le-am infulecat pe astea J).

Pofta buna!

Lasă un răspuns

