Gogosi pufoase…cu lingura :-)

Buna,

A venit si randul altui desert “consacrat”…: gogosi cu lingura. Tot de la tata am invatat reteta, dar mi-a luat ceva timp pana m-am prins care trebuie sa fie consistenta aluatului ca sa iasa pufoase.

Reteta este mai mult decat simpla, trebuie doar putin noroc sa va iasa bine de prima data.

La 0,5kg de faina eu pun un cubulet de drojdie, un ou, o lingurita de zahar, sau un plic de zahar vanilat, un praf de sare si lapte cat cuprinde, adica aluatul trebuie sa fie aproape de consistenta celui care se framanta cu mana, dar o idee mai moale. (il putem amesteca cu lingura, dar cu mare greutate).

In faina fac o gropita, pun drojdia maruntita, zaharul, si putin lapte cald si amestec  pana se dizolva drojdia, dupa care pun si oul, batut in prealabil. Incep sa torn laptele caldut, cam 300-400ml, am mai spus, pana obtin aluatul suficient de  vartos.

Las la crescut pana isi dubleaza volumul, si cand cred ca este gata, pun o tigaie la incins cu un deget-doua de ulei. Daca nu faceti economie la ulei, si aveti un ceaun de tuci, puteti sa le prajiti in ceaun, vor iesi dodoloate  :-)) si pufoase, conditia este sa puneti ulei pana la 1/3 din capacitatea vasului.

De fiecare data este bine sa umeziti lingura in ulei, pentru a nu se lipi aluatul de lingura. Nu trebuie prajite in ulei prea incins, pentru ca exista riscul sa ramana necoapte in interior.

De obicei le pudrez din abundenta cu zahar  vanilat, dar de data asta o parte le-am servit cu branza telemea rasa, iar o parte cu magiun de prune…nu stiu care au fost mai gustoase, idea este ca sunt nemaipomenite calde, indiferent cu ce le “asortez”.

Imi amintesc de vremurile cand erau copiii mici, faceam cate un lighean de gogosi si mancau toti copiii din bloc. J)), asa ca, spor la treaba!

Va urez si voua pofta buna, indiferent ce aveti in meniu.

Lasă un răspuns

