Supa de rosii cu galuste

Buna,

Aseara am fost pe faleza cu cateva amice, a fost o dupa-amiaza foarte placuta, si din vorba in vorba am ajuns si la mancare, ca altfel nu se putea.

Si mi s-a facut pofta de supa de rosii, ca am tot discutat despre cum o prepara fiecare.

Asa ca astazi am pregatit o supa, buna tare, zic eu, ca doar trebuie sa ma laud, J).

La oala mea de 3 l, am folosit doi morcovi, un sfert de telina, o ceapa, un ardei capia, 0,5l suc de rosii, dar si 100 g de pulpa de rosii, o lingura de bulion de capia, cam o lingura de ulei de masline, cimbru, frunze de telina, patrunjel verde, sare si o lingurita de Delikat.

De data asta am facut galuste, dar uneori folosesc 1-2 linguri de orez, sau fac cativa taitei de casa. Deci am facut galuste dintr-un ou, 4 linguri de gris, si un praf de sare.

Am pus oala pe foc, cu 2 l de apa, sare, si am lasat la fiert, timp in care am curatat zarzavatul, ceapa am lasat-o intreaga, ardeii i-am taiat pe jumatate, pentru ca dup ace fierb ii scot. Morcovii i-am taiat rondele, iar  telina felii. Astea sunt niste sugestii, mie imi place sa ramana legumele in supa, dar cand erau copiii mici le pasam si serveam supa mai groasa, crema, cu paine prajita sau crutoane.

Buun, cand a inceput sa clocoteasca apa am pus legumele la fiert, uleiul de masline,  si am lasat cam jumatate de ora, pana cand  au fiert morcovii. Am adaugat bulionul de capia, sucul de rosii si rosiile pasate, frunzele de telina, care dau o aroma minunata supei, Delikatul, si am lasat sa fiarba putin, timp in care am pregatit galustele. (daca o pregatesc intr-o perioada de post, in loc de galuste folosesc orez sau paste fara ou )

Am modelat si galustele cu ajutorul unei lingurite, umezite de fiecare data in supa, am asteptat sa se umfle, sa se ridice la suprafata, max. 10 minute, si am inchis. Am presarat putin patrunjel tocat, si gata supa,  simplu de facut  si foarte gustoasa.

Sper ca v-am fost de folos cu micile detalii, spor la treaba si voua si pofta buna!

3 responses to “Supa de rosii cu galuste

  1. mmmmmmmm …….. foarte delicioasa supa de rosii si sa nu uitam cat este de sanatoasa….. buna treaba , tr sa fac si eu cu galuste ca nu am facut pana acum decat „supa crema de rosii”.

    • Sa stii ca este tare buna si vara este minunata rece, nu-ti mai trebuie nimic altceva!
      Si supa crema este foarte buna dar necesita crutoane sau alte painici care se depun, asa cu legumele rondele, cu galuste mititele, este satioasa. Ca noi suntem obisnuiti sa mestecam..:-))))

  2. te pup si tot inainte ca e super ce faci

Lasă un răspuns

