Prajitura cu crema de cacao si nuci

In weekend am trimis bunatati la Bucuresti, si am si primit feedback. Se pare ca au fost apreciate galustele cu prune, dar si prajitura cu crema de cacao, si o colega de-a lui Andrei m-a rugat sa postez reteta. Cu mare placere!

Mie imi plac tare mult torturile bine  insiropate, cu crema de cacao, si daca au si nuci…mmm, ma declar multumita. Asa ca am hotarat sa fac o prajitura care sa aiba toate aceste “calitati”.

Tava mea are 38/26 cm, iar pentru blat am folosit 8 oua, 300g zahar, 300g faina, o lingura de ulei si esente de rom, vanilie si coaja de lamaie rasa.

Pentru crema am folosit 4 galbenusuri, 150g zahar, 200g unt (80% grasime), 50 g cacao, 4 linguri de lapte, un plic de zahar vanilat si o sticluta de esenta de rom, neaparat.

In plus am avut cam 250-300 g de nuca, dar niciodata nu este prea mult, puteti pune cata nuca vreti, am facut  750ml de cafea foarte dulce si slabuta, pentru insiropat, si glazura de ciocolata.

Ca de obicei am pregatit mai  intai tava, am pus hartie de copt si am uns-o cu unt, dupa care am aprins cuptorul, la 180ᵒ. Intotdeauna trebuie deschis cuptorul din timp, cu atat mai mult cu cat este vorba de o prajitura.

Am inceput intai cu crema pentru ca poate sta putin la frigider.

Am scos untul si l-am lasat sa se inmoaie.

Pentru ca este o crema facuta  la bain marie, am folosit doua vase, in primul am pus apa la fiert, iar in al doilea, care il acoperea ca un capac, am inceput prin a freca galbenusurile cu zaharul, am adaugat laptele si am batut cu mixerul cam 10 minute.

Am luat de pe foc, am pus cacaoa cernuta, zaharul vanilat, esenta de rom, si am amestecat in continuare,  pe un vas cu apa rece, pana a ajuns  la temperatura degetului. Dupa aceea am adaugat putin unt si l-am incorporat incet, si du pace a aderat toata crema am adaugat si restul de unt, amestecand pana cand a capatat o consistent fina. Insist mult pentru ca uneori se poate “taia” crema, se “branzeste” cum spun eu, si ca si la maioneza sau icre, trebuie rabdare ca sa o reparam.  Se repara introducand vasul putin in apa calda, (nu fierbinte), amestecand pana cand untul se incalzeste si omogenizeaza din nou crema. Dar sa speram ca nu se intampla asta.

Buuun, am bagat crema la frigider si in sfarsit m-am apucat de blat. Este o reteta de pandispan, pe care o folosesc pentru multe dintre prajiturile si torturile pe care le pregatesc.

Am separat albusurile, le-am batut bine, dupa care am pus esenta de rom, un praf de sare si zaharul, in ploaie, si am batut in continuare cu mixerul pana s-a intarit. Din momentul asta se lucreaza foarte repede. Am pus galbenusurile, uleiul, si toata faina, si le-am incorporat doar cu lingura, prin rasturnare. Am adaugat si vanilia si coaja de lamaie rasa, si am turnat aluatul in tava.

Am bagat-o la cuptor, dar dupa 5 minute am dat focul mai mic.

A stat la cuptor cam 25-30 de minute, nu este batut in cuie, fiecare cuptor are ritmul lui de coacere. Cel mai bine, dupa 25 de minute verificam, daca aluatul s-a rumenit putin  la suprafata, il intepam cu o scobitoare, daca iese curata inseamna ca este gata, daca se lipeste aluat de ea, acoperim cu o hartie de copt, si mai lasam 5 minute in cuptor.

*Regula de aur, la aluatul de pandispan, care este de fapt si reteta pentru blatul de tort, sa nu se deschida cuptorul 20 de minute pentru ca se va lasa, si nu ne dorim asta nu?

*De asemenea, pentru blat de tort facem aluatul putin mai vartos, deoarece va fi insiropat, asta insemnand ca la pandispan punem cu 50-60 de grame de faina mai putin.

*Daca avem indoieli ca s-au batut bine albusurile, punem putin praf de copt, sau bicarbonat (cam jumatate de lingurita) odata cu faina.

Am incercat sa cuprind aici cateva mici secrete, oricum, repetitia este mama invataturii. J)

Am terminat si cu blatul, s-a racit, si l-am taiat pe lat, dupa care am insiropat cu cafea fiecare strat.

Am pus crema pe prima foaie, am presarat nuca, am pus si al doilea strat de blat, si deasupra am pus o glazura de ciocolata. Pentru asta am topit o ciocolata (100g), si am incorporat un pachet de unt tinut la temperatura camerei.

In sfarsit, cred ca am terminat de povestit, e mai greu de scris decat de gatit, dar asta e, am promis ca tot ce voi posta va fi facut de mine.

Multa inspiratie si spor la treaba si voua!

4 responses to “Prajitura cu crema de cacao si nuci

  1. pot sa comand si io o bucata?
    Am devenit addict::-)

  2. Yamiii! Arata foarte bine si merge perfect si la cafeluta de dimineata. Azi mi-am baut cafeaua savurand prajitura din imagine:)))) Foooarte buuun!

Lasă un răspuns

