Pulpe de pui la cuptor (gatite in vasul roman)

Azi povestim o reteta simpla, ca de obicei, (difera doar vasul in care am pregatit-o), si anume, pulpe de pui dezosate cu legume, gatite in vasul roman. De cativa ani de cand detin vasul cred ca l-am folosit de vreo 10 ori, este minunat, mancarea are realmente alt gust, dar este dificil de manevrat, al meu neavand torti. L. Nu in ultimul rand, indiferent daca este mancare cu carne sau doar de legume, nu necesita decat foarte putin ulei, si nu se pune apa deloc, exceptand sarmalele, la care trebuie sa se umfle cu ceva orezul. J)

Dar de data asta m-am incumetat pentru ca in ultima vreme prefer mancarea gatita direct la cuptor, fara adaosuri si prajeli.

Am avut vreo 8-9 pulpe dezosate,  4 cartofi, 250g de mazare congelata (recomand mazarea de la Clever, este destul de fina, dulce, fierbe foarte bine, si de ce nu, este aproape la jumatate de pret fata de alte “marci”), un morcov mare, 2 ardei capia, 6 rosii si o ceasca de suc de rosii, 2 cepe, un catel de usturoi, sare, piper, cimbru, boia de ardei.

In primul rand am umplut chiuveta cu apa si am bagat vasul cu tot cu capac, si le-am lasat cam o jumatate de ora.

*Atentie: daca folositi vasul pentru prima oara sa nu uitati ca se aprinde cuptorul abia dupa ce introducem vasul.

Am condimentat pulpele cu sare, piper, boia de ardei, si le-am lasat putin la frigider, timp in care am curatat si taiat restul de legume. Rosiile le-am perpelit putin pe foc, (am folosit o furculita pe care o tin special pentru asa ceva) pentru a putea sa le inlatur coaja. O alta metoda este aceea de a le opari in apa clocotita, dar uneori  prefer metoda asta.

Gata si legumele, am inceput sa le asez in vas, le-am condimentat, le-am amestecat putin ca sa se patrunda bine, iar deasupra am pus pulpele pe care le-am uns cu putin ulei.

Am pus capacul, si am bagat vasul la cuptor si am aprins focul.

Cam dupa o ora, o sa va dati seama dupa mirosurile din bucatarie, J), scoateti vasul cu grija si verificati. Daca legumele si carnea sunt patrunse, mai lasati vasul fara capac vreo 15-20 de minute, in functie de cat de rumenita vreti sa fie carnea.

Am servit cu gogosari in otet, mare bunatate!!!

Pofta buna si voua!

One response to “Pulpe de pui la cuptor (gatite in vasul roman)

  1. Pingback: Alt weekend, alte retete | Gatim si Povestim

Lasă un răspuns

