Briose cu ciocolata

Buna,

Pentru ca am dat de gustul brioselor (inca o data, rog cunoscatorii sa nu se supere, nu pot sa fac diferenta intre cupcakes, briose sau muffins, dar promit sa incerc), si pentru ca toata lumea din jur vrea cate ceva bun, m-am gandit si la cele cu cacao, asa ca am cercetat retetele de pe net, si am gasit una care a iesit delicioasa. Singura problema este ca nu imi place prea mult crema cu unt, asa ca data viitoare am sa le acopar tot cu o crema fiarta in genul celei de la briose, cu crema de cafea.

Pentru 20 de briose  am folosit 200g zahar, 4 oua, 40g de cacao, 160g faina, 120g unt, 130g smantana, esenta de rom si de de vanilie, jumatate de plic praf de copt, un praf de sare, iar pentru crema (icing sau frosting), 120g unt, 100g zahar pudra si un plic de zahar vanilat, iar pentru décor am avut ciocolata amaruie.

Mai intai am pregatit formele, si am aprins cuptorul.

Am amestecat faina cu praful de copt si am adaugat cacaoa cernuta si praful de sare.

Separat am frecat untul cu zaharul, cu ajutorul mixerului, pana s-au omogenizat bine, am pus si smantana, si am inceput sa adaug amestecul de faina, cu o lingura, pana s-a incorporat toata. Am pus si esentele, dupa care am inceput sa umplu formele maxim  treisferturi.

Le-am bagat la cuptor pentru 25 de minute, la foc mediu spre mic, dar insist sa faceti de fiecare data proba cu scobitoarea, este mai sigur pentru ca fiecare cuptor are “stilul” lui de coacere.

In timpul asta ma facut rapid crema, adica am frecat untul cu zaharul pudra si zaharul vanilat, pana s-au omogenizat, si am bagat-o la frigider.

Am scos briosele, mirosea grozav de bine in bucatarie, si le-am lasat sa se raceasca.

Le-am ornat, am pus si cateva aschiute de ciocolata deasupra, si gata, le-am testat impreuna cu o prietena si cu Bogdan, si se pare ca am trecut si testul asta, cu brio! J)

Iar o sa aud comentarii de la pofticiosi, dar n-am ce sa va fac, v-am spus de la inceput ca lucrez la comanda, cu mare placere. Curaj, eu va astept.

Pana atunci, spor la treaba si voua, si pofta buna!

2 responses to “Briose cu ciocolata

  1. am si eu o intrebare ,cata smantana,se pare ca ai uitat sa spui cantitatea pentru briose,ca restul am inteles

  2. Scuze, corectez imediat. 130g…

Lasă un răspuns

