Branzoaice

Dupa atatea dulciuri, imi era pofta de o placinta cu branza, dar mi-am amintit de minunatele branzoaice cu care ne incanta tata cand eram copii!

Asa ca n-am mai stat pe ganduri, aveam de toate in casa, am mai cumparat doar o cutie de iaurt.

Si cum trebuie sa impartasesc si cu voi, macar retetele si pozele, am sa incep cu ingredientele: pentru 8 branzoaice am facut aluatul din 600g faina, jumatate cub de drojdie, o cana de apa calduta si cam 50-75ml de ulei. Umplutura am pregatit-o din 400g telemea de oi, 200ml iaurt si 3 oua.

Am pus faina intr-un castron, am facut o gropita in mijloc in care am pus drojdia si o lingurita de zahar, dupa care am turnat apa si am inceput sa amestec cu grija ca sa se dizolve bine drojdia. Am pus sarea si uleiul si am framantat aluatul 3-4 minute pana am obtinut un aluat potrivit, pe ce l-am lasat la crescut cam 20 de minute. Daca va iese aluatul prea moale mai puneti putina faina, daca este prea tare, putina apa.

Am impartit aluatul in 8 bucati, am intins cu sucitorul fiecare “biluta” cat mai subtire, in forma circulara si am pus cate o lingura –doua de umplutura, am impaturit aluatul dupa care, cu o furculita am presat marginile pentru a nu se scurge umplutura.

Am pus putin ulei intr-o tigaie si le-am prajit la foc potrivit ca sa nu se arda. Pentru ca se foloseste multa faina, uleiul se arde si trebuie schimbat la un moment dat, iar tigaia se sterge cu un servetel.

Ca sa va conving ca sunt delicioase, pot doar sa va spun ca primele au fost mancate fierbinti, iar restul nu au rezistat prea mult, nemaivorbind ca a mers ca uns si un pahar cu bere!

Spor la treaba si pofta buna va urez!

Lasă un răspuns

