Ghiveci de legume

Buna,

Incurajata de toamna asta splendida, m-am gandit sa caut prin retete si sa mai profit de    bogatia de legume si fructe de prin piete.

Am inceput cu un ghiveci, dar ce ghiveci!

Pentru 4 portii zdravene am avut o ceapa, un morcov, un ardei capia, 250g de conopida, 3 cartofi, 2 rosii mari, 250g de fasole pastai (pusa de mine la congelator asta vara), o jumatate de radacina de telina, un dovlecel, 3 catei de usturoi, o lingura de ardei capia, sare, piper, cimbru, vreo 4-5 frunze de dafin, 2 linguri de Delikat si cam 100ml de ulei.

Uff, am obosit povestind, dar stati sa vedeti ce bunatate a iesit!

Am curatat toate legumele, le-am taiat bucati mai mari, pentru ca nu imi place se se terciuiasca. Conopida am desfacut-o in buchetele si am fiert-o 2 minute in apa cu sare, iar  rosiile le-am decojit.

Le-am calit pe rand pentru ca unele legume se gatesc mai repede decat altele. Am pus mai intai ceapa, ardeiul capia, morcovul, le-am lasat sa se inmoaie cateva minute, am adaugat vinetele, telina, conopida, fasolea pastai, cartofii, dovleceii si rosiile. Am potrivit gustul cu sare, piper, cimbru, foi de dafin, Delikat, si am bagat cratita la cuptor ca sa se gateasca uniform, fara sa fie nevoie sa amestec tot timpul si sa terciuiesc legumele.

Le-am lasat 30 de minute, dar inainte de a inchide focul am pus si cateii de usturoi.

Am presarat si putin patrunjel verde, si in 10 minute mancam deja! Chiar a iesit gustos, si a meritat efortul.

Va urez spor la treaba, inspiratie, si pofta buna!

Lasă un răspuns

