Blat de tort

Pentru un blat avem nevoie de 6-7 oua, o cana mare de faina, o cana mare de zahar, 100 ml ulei, esente de rom si vanilie, coaja de lamaie, un praf de sare.

Primul lucru, obligatoriu, este sa aprindem cuptorul si sa ungem tava, sau tavile, daca facem checul dublu.

Buuun, am separat albusurile de galbenusuri, si le-am batut spuma, bine, bine, dupa care am turnat zaharul si am amestecat cu mixerul pana s-a intarit, ca si aluatul pentru bezele, adica, (daca vrem sa testam), sa nu curga din lingura.

Din momentul acesta am folosit doar lingura, prin rasturnare, deci am adaugat galbenusurile, faina, un praf de sare, esentele, uleiul. Trebuie  sa lucram cat se poate de repede pentru ca nu punem praf de crescut, si ne bazam doar pe albusul batut spuma. (daca nu suntem siguri ca aluatul este ferm si isi va pastra forma, putem pune, pentru mai multa siguranta, o jumatate de lingurita de praf de copt, dar se va schimba putin gustul).

Bagam la cuptor iar dupa un sfert de ora dam focul putin mai mic pentru a se coace.

La reteta asta putem adauga cacao, nuci sau fructe uscate daca vrem sa facem chec sau alta prajitura.

Trebuie doar sa avem grija sa scadem cantitatea de cacao sau nuci din cantitatea de faina din reteta de baza.

Sa aveti spor si inspiratie!

Lasă un răspuns

