Budinca de conopida cu cascaval (Cauliflower pudding)

Buna,

Daca ne gandim prea mult la majorari de preturi, TVA, inflatie, etc., riscam sa cadem in depresie.

Asa ca m-am gandit sa privesc in alta parte, sa profit la maximum de toamna asta prelungita, bogata, si sa prepar si alte bunatati cu legume, care sunt deosebit de gustoase, dar si ieftine.

De data asta m-am oprit la conopida, pe nedrept considerata lipsita de gust, si mi-am propus sa pregatesc o budinca.

Pentru asta am avut nevoie de o conopida frumoasa, 3 oua, 300ml smantana, 100g unt, 250g cascaval, sare, piper si un praf de boia de ardei iute, pentru culoare si gust, o lingurita de Delikat si cateva linguri de pesmet.

Am curatat conopida si am desfacut-o in buchetele, dupa care am fiert-o in apa cu sare, cam 5-7 minute, doar cat sa se inmoaie, nu sa se terciuiasca. Am scos-o intr-o strecuratoare si am lasat-o sa se scurga foarte bine, altfel va inmuia budinca.

Am aprins cuptorul.

Am uns vasul yena cu unt si am presarat cu pesmet, dupa care am adaugat buchetelele de conopida peste care am pus jumatate din cantitatea de cascaval ras si restul de unt, bucatele. Am batut oualele si am adaugat smantana, le-am amestecat bine, am pus condimentele, si am turnat crema peste conopida.

*crema trebuie sa acopere bine conopida, daca nu este suficienta mai preparati*

Din momentul acesta am bagat vasul la cuptor pentru 30 de minute, pana in momentul in care s-a legat bine si s-a rumenit putin la suprafata. Am scos vasul si am presarat si restul de cascaval ras, si am mai lasat 5 minute la cuptor.

Este o mancare deosebit de gustoasa si merge de minune daca tinem dieta si vrem sa ne rasfatam putin, deoarece, chiar daca are smantana si cascaval, nu contine carbohidrati.

Va doresc inspiratie si pofta buna!

In alta ordine de idei, as vrea tare mult sa va stiu parerea.

Mi-ar fi mult mai usor daca as primi comentarii, pentru ca m-ati convins ca va place ce fac, dar as vrea sa o fac mai bine. Asa ca nu va sfiiti, exista si butonul “comment”, cereti-mi alte retete, sau orice altceva va intereseaza, si daca ma pricep, va stau la dispozitie.

Va multumesc.

4 responses to “Budinca de conopida cu cascaval (Cauliflower pudding)

  1. Neata! M-am trezit fix cu gandul la blogul tau, fix cu gandul la o mancare de conopida, si ghici ce, cand am deschis pagina era exact ce cautam! Cred ca am sa incerc sa fac reteta asta azi. Intrebare de la o incepatoare care abia deosebeste leusteanul de patrunjel dar isi doreste sa invete: ce inseamna vas yena, si cu ce poate fi inlocuit?
    Am o tava mare dar nu stiu din ce material e facuta :)), a fost facuta in ea varza la cuptor. In rest, mai am doar oale in care se face ciorba si o tigaie dry cooker. In care din ele as putea sa fac budinca de conopida? :))) Nu radeti de mine, ca mama nu gatea cand eram mica, de aia sunt asa complet pe dinafara.

    • Buna Nora, iarta-ma dar abia acum am avut timp sa intru. Vasul yena este cel de sticla termorezistenta, dar poti sa faci mancarea si in alta craticioara, ideea este sa nu fie prea mare. Vasul meu este patratos 22/22cm. Dupa ce o sa fierbi conopida o sa-ti dai seama. Stratul de conopida ar trebui sa fie cam de 3cm ca sa iasa bine, zic eu. Oricum, nimeni nu s-a nascut invatat.
      Spor la treaba, abia astept sa-mi spui cum ti-a iesit.

  2. E gata, a iesit delicios (spre mirarea mea), ma minunez cat de frumos poate sa miroasa in casa. Am pus si poza pe facebook-ul meu😀
    Mersi de ajutor!

  3. Ma bucur ca esti multumita de cum a iesit. Asta imi si doresc, sa se bucure cat mai multa lume de mancarea simpla si buna facuta in casa, ca suntem satui de junk food.
    Spor la briose!

Lasă un răspuns

