Fundite sau…minciunele „Little lies or „Bows”

Buna,

Din ciclul “amintirile ma chinuiesc”, astazi am facut niste minunate minciunele…

Vorbesc serios, au trecut cativa ani buni de cand le faceam copiilor cate un “lighean” de minciunele, sau fundite, cum li se mai spune, si chiar imi era pofta.

Nemaivorbind de faptul ca multa lume incearca sa scoata la lumina lucruri bune, gustoase, simple si mult mai sanatoase decat ce se gaseste acum pe piata, si asta incerc si eu sa fac.

Ca de obicei, nimic complicat.

Am folosit doua galbenusuri, 200ml de smantana, un praf de sare, putina coaja de lamaie rasa, un plic de zahar vanilat, si faina cat cuprinde, cam 400-500g. Nu dau cantitatea exacta de faina pentru ca depinde de oua dar si de smantana, ideea este ca aluatul trebuie sa se desprinda de maini cand il framantam, si sa fie mai ferm.

L-am lasat putin “sa se odihneasca”, cam 10 minute, dupa care l-am impartit in 4.

Am presarat faina pe masa si am intins aluatul, folosind faina, ca sa nu se lipeasca de masa sau de sucitor, cam de 2-3mm grosime. Am taiat fasii, de 2-3cm latime, pe care le-am taiat si pe ele in doua. Am crestat fiecare bucatica pe mijloc si am tras unul dintre capete prin acea taietura pana a capatat o forma de fundita. Imi pare rau daca pare complicat, dar nu este.

Am pregatit mai multe fundite pentru ca se prajesc foarte repede, dupa care am pus tigaia pe foc si am inceput sa le prajesc pe foc potrivit, bineinteles avand ajutoare de nadejde langa mine…Iulia si Floria. (una a ajutat iar cealalta a chibitat…:))), dar nu spun care…

Am scos funditele pe un platou pe care am pus si un servetel pentru a mai absorbi din ulei, dar nu este obligatoriu pentru ca nu inghit mult ulei.

Le- am pudrat cu mult zahar vanilat, si am mancat cateva, calde, gandindu-ma la copilarie….mmmm

In fine, va urez spor la treaba si pofta buna!

Lasă un răspuns

