Fasole scazuta (iahnie)

Buna,

Pentru ca maine este vineri si tin post, am facut o mancarica de fasole, sau iahnie, cum i se mai spune. Daca nu ar fi unele inconveniente, cred ca as manca mai des, oricum data viitoare fac si o supa sau o ciorba de fasole.

Pana una alta sa va povestesc cum o gatesc eu.

Am folosit ½ kg de fasole alba, cu bobul mare, doua cepe, un ardei capia, un morcov, suc de rosii, bulion de capia, sare, piper si cimbru. Daca ati observat folosesc foarte des bulion de capia (facut de mine, bineinteles), pentru ca pe langa gust da si o culoare minunata mancarurilor.

Intotdeauna pun fasolea in apa rece, de seara pana dimineata, pentru ca se spune ca se mai inmoaie coaja si fierbe mai usor.

Am varsat apa in care a stat si am pus-o la fiert in apa rece. Fac operatiunea asta de doua ori. Las sa dea in cateva clocote dupa care vars apa si pun din nou la fiert in apa rece.

A treia oara am pus la fiert cu apa clocotita, si am adaugat o ceapa taiata marunt, morcovul dat prin razatoarea mare, ardeiul capia, putina sare si o lingura, doua de ulei.

Am avut noroc ca a fiert destul de repede, pentru ca am avut uneori si surpriza sa nimeresc o fasole cu boabele ca “gloantele”.

Ok, intre timp am tocat si cealalta ceapa pe care am calit-o putin in cateva linguri de ulei, dupa care am adaugat 2 linguri de ardei capia si sucul de rosii si am lasat pe foc pana s-a legat bine.

Am pus sosul in cratita, am adaugat si mararul tocat si am mai lasat mancarica pe foc pana a dat in cateva clocote.

Mie imi plac mancarurile mai simple asa ca nu am adaugat costita sau carnati, dar pot sa va spun ca a iesit minunata! Mai ales cu castraveti murati.

Spor la treaba si voua, si pofta buna!

Lasă un răspuns

