Papanasi „soft” :))

In ultima vreme incerc sa pregatesc retete cat mai “light”, atat din punct de vedere caloric, dar si al modului de preparare.

Asa mi-am amintit de papanasii pe care ii pregateam cand erau copiii foarte mici, si anume fierti, si asortati cu diferite dulceturi, sau presarati cu pesmet.

Cu alte cuvinte, am folosit 250g de branza proaspata bine scursa, 30g de faina, 30g de gris, 1 ou, coaja rasa de lamaie, 30g de pesmet si 50g de unt. Au rezultat cam 12 papanasi potriviti.

Am amestecat branza proaspata cu oul, faina, grisul si coaja de lamaie si am rasturnat aluatul pe masa pudrata cu faina. L-am rulat la grosimea de 3 cm si am taiat bucati din care am facut papanasii in forma de bile. Am lucrat cu faina pentru ca aluatul este putin lipicios. In mijlocul fiecarui papanas am facut cate o gropita.

Am pus apa la fiert cu putina sare si cand a inceput sa clocoteasca am pus papanasii si am avut grija sa nu se lipeasca de fundul cratitei. I-am lasat pe foc mic cam 7-8 minute ca sa se umfle bine grisul.

I-am scos cu spumiera si i-am pus pe un platou. Am rumenit putin pesmetul in unt, am pus si doua linguri de zahar si am presarat peste cativa dintre papanasi. Peste ceilalti am pus dulceata de cirese amare.

Este un desert foarte potrivit pentru copii, dar si daca tineti o dieta si va doriti un dulce mai “soft” cum i-am spus eu. Dupa cum v-am spus, se pot orna cu tot felul de dulceturi, puteti pune si un praf de scortisoara in pesmet, etc., dupa ce aveti in casa sau dupa inspiratie.

Pofta buna!

Lasă un răspuns

