Gris cu sos de caramel

In perioada anilor 80, cand copiii mei erau mici cautam fel de fel de solutii pentru a le oferi dulciuri gustoase si potrivite cu varsta lor, pentru ca prin magazine batea vantul.

Unul dintre aceste deserturi era renumitul gris cu lapte pe care l-am imbunatatit pregatindu-l ca pe crema de zahar ars.

Asa ca in seara asta mi-am amintit de reteta asta simpla si am pregatit cateva portii.

Adica am folosit 500ml de lapte, 4 linguri cu varf de gris, 150g de zahar, 1 plic de zahar vanilat, coaja de lamaie rasa si un praf de sare.

Am caramelizat 100g de zahar cu care am tapetat o craticioara. Separat am fiert laptele in care am adaugat grisul in ploaie, amestecand intr-una pana s-a ingrosat. Am pus sarea, restul de zahar si coaja de lamaie.

Am turnat grisul fierbinte in craticioara si l-am lasat sa se raceasca bine, dupa care l-am rasturnat pe un platou.

Este un desert grozav, nu numai pentru copii, pentru ca inlocuieste destul de fidel crema de zahar ars daca aveti probleme cu oualele.

Pofta buna si multa inspiratie!

8 responses to “Gris cu sos de caramel

  1. imi place,imi dai idei ,din ce in ce mai practice,pupici

  2. Un desert foarte, foarte simpatic😀 … a fost delicios🙂. Mai vreeem (oricand) !!!😀

  3. Deja am apa in gura. Mi-am amintit ca si noua ne facea mama asa ceva cand eram copii. Sunt nostalgica dupa mancarea copilariei…

    • Asta incerc sa fac, sa mai scot la lumina retete din copilarie, ca tare erau gustoase, si multe dintre ele sunt si simple si sanatoase dar si „de criza” :)).
      Ma bucur ca ti-a placut. Sa te uiti si pe celelalte retete si daca ai vreo sugestie, m-as bucura sa imi transmiti.

  4. daca tot mi-ai spus de sugestii, poate stii cum se facea ”halvaua de casa”?? daca nu ma insel, cu untura si…inca ceva?? nu imi amintesc, eram prea mica pentru a retine ingredientele, dar am GUSTUL in memorie. Si mai stiu ca mama o facea pe foc, la aragaz, o amesteca bine intr-o cratita de tuci iar la final facea cu lingura niste ”galusti ovale” care semanau cu cele din supa!! Grea intrebare cred ca ti-am pus! culmea, nici la turci cand am fost nu am dat de gustul ala in toate dulciurile de la ei ( si…au, nu gluma!).

Lasă un răspuns

