Prajitura cu nuci *1*

Am ajuns astazi la una dintre prajiturelele preferate, pentru ca tot ce are nuci si este dulce, este pe gustul nostru.

Sa zicem ca este numarul 1, dar nu este si cea mai buna, sunt foarte multe retete delicioase de prajituri cu nuci, doar ca asta mi-a venit prima in minte, si vor mai urma si altele.

Aluatul l-am facut din 400g de faina, 150g de margarina (unt, daca doriti, eu asta am avut in casa), 150ml smantana (e bun si iaurtul mai gras), 50g zahar, 2 galbenusuri, un praf de sare, jumatate de pachet de praf de copt, un plic zahar vanilat si coaja de lamaie.

Am frecat margarina cu zaharul dupa care am adaugat restul ingredientelor, le-am amestecat bine, fara sa framant, am impartit aluatul in doua si l-am bagat la frigider cam jumatate de ora.

Dupa aceea am pus faina pe masa si am intins prima foaie la dimensiunea tavii. Eu am folosit tava de 26/38, dar iese foarte bine, putin mai inalta, si daca o faceti intr-o tava mai mica, de 18/26, de exemplu.

In momentul asta m-am apucat de crema, la care am folosit 3 oua si cele 2 albusuri ramase de la aluat, 150g de zahar, 200g nuci putin prajite si tocate marunt (eu le toc la cutit sau, mai rapid, cu sucitorul, daca le folosesc la crema si nu in exterior, pentru ca nu sunt atat de estetice), esenta de rom, un plic de zahar vanilat si un borcan de 400g de gem de caise. Puteti folosi orice gem sau marmelada acrisoara.

Am batut albusurile spuma, am adaugat zaharul si esentele si am batut pana s-a intarit, dupa care am pus galbenusurile si nucile si am mai amestecat de cateva ori cu lingura, prin rasturnare, si gata.

Am impaturit foaia in 3, am asezat-o in tava despaturind-o cu grija. Peste foaie am pus gemul, iar peste gem, crema. Am intins si a doua foaie si inainte de a o pune in tava am intepat-o din loc in loc cu furculita, dupa care am pus-o peste crema, si am dat prajitura la cuptor pentru 40 de minute. Nu se deschide cuptorul cel putin 20 de minute, iar daca foaia de deasupra se umfla o mai intepam din loc in loc.

Am lasat-o sa se raceasca in tava, am pudrat-o cu zahar si am taiat-o in bucatele.

Combinatia dintre gemul de caise si crema cu nuci este irezistibila!

Va doresc inspiratie si pofta buna!

4 responses to “Prajitura cu nuci *1*

  1. Seara, cu un ceai caldut sau dimineata, alaturi de o cafea, merge ca unsa … usurica si buna, buna de tot, prajitura asta.🙂

  2. Pai daca adorm, incep sa visez la prajiturici de astea … deci astept sa uit de ele; mai bine stau treaza deocamdata, numai cu ceaiul, sa nu imi creasca glicemia in somn😀 … Clar, resemnare scrie pe mine.😐

Lasă un răspuns

