Rasol de salau cu legume si sos de maioneza

Pana acum nu prea am gatit peste, dar a venit si randul lui.

Pentru ca astazi a fost si o ocazie mai speciala, pomenirea mortilor, am ales sa fac rasol si peste prajit.

Pentru rasol am folosit un salau, cam de 1,5kg, 5 cartofi si 4 morcovi, o capatana de usturoi si maioneza, sare si piper, si 350g de malai grisat din care am facut o mamaliguta potrivit de moale.

Am curatat pestele si l-am presarat cu sare si putin piper. Am pus la fiert cartofii, in coaja, in apa cu o lingurita de sare. Separat am pus la fiert morcovii, intr-un vas mai mare.

Am pregatit si sosul, adica am curatat usturoiul si l-am tocat marunt, l-am frecat bine cu putina sare si cu ulei pana s-a legat ca o crema, am pus si putina zeama de lamaie, am adaugat 2-3 linguri de apa, iar la sfarsit am incorporat cam 4 linguri de maioneza. A rezultat un sos destul de moale. Eu am avut maioneza in casa, dar ar fi suficient sa o faceti dintr-un galbenus.

Am preparat si mamaliguta pe care am lasat-o acoperita, ca sa se pastreze calda.

Intre timp s-au fiert legumele, am scos morcovii si in aceeasi apa am pus pestele la fiert, cam 20 de minute. Daca este un peste mai mic si vi se pare ca se sfarama il scoateti mai repede.

Am pus pe o farfurie cartofii, curatati de coaja, bineinteles, morcovii taiati felii, bucati din peste, mamaliguta, si deasupra sos si putin patrunjel verde.

Noua ne place la nebunie felul acesta de mancare, mai ales in combinatie cu sosul de maioneza cu usturoi, dar puteti adauga la garnitura si alte legume, sa spunem brocoli, poate telina, etc., ce va place. La fel, daca nu tolerati maioneza, puteti face sosul cu smantana sau iaurt, este la fel de gustos.

Daca v-am starnit, nu pot decat sa va urez spor la treaba, si pofta buna!

Lasă un răspuns

