Negresa *2*

Intr-o zi priveam la Paprika tv, si o doamna celebra pregatea o prajitura care semana oarecum cu negresa pe care toti o adoram in copilarie, numai ca dumneaei a facut-o fara oua.

Eu am postat deja o reteta de negresa, dar aceea este mai sofisticata, mai pentru ocazii, asa ca am cautat sa mi-o amintesc pe cea pe care o faceam si eu copiilor, ieftina, rapida, dar care se si termina pana sa se raceasca…

Pentru o tava de 18/26 am folosit 350g de faina, 300g de zahar, 300ml de lapte, 150ml de ulei, 1 ou, 4 linguri de cacao, cateva patratele de ciocolata amaruie, 3-4 linguri de gem acrisor (eu am folosit gem de caise din productia proprie) sau 10-12 visine din visinata, daca nu aveti copii prin preajma, esente de vanilie, rom si un praf de scortisoara, 1 lingurita de bicarbonat, un varf cutit de sare si zahar vanilat pentru pudrat.

Am deschis cuptorul si am pregatit tava, adica am pus hartie de copt unsa putin cu margarina.

Am amestecat faina cu bicarbonatul si am adaugat pe rand zaharul, oul, laptele, uleiul, gemul si esentele, amestecand cu lingura (sau cu mixerul daca doriti). La sfarsit am maruntit cu cutitul ciocolata si am adaugat-o in aluat.

Am turnat aluatul in tava si l-am bagat la cuptor unde a stat cam 40 de minute. Ca de obicei am facut proba cu scobitoarea.

Am taiat prajitura si am pudrat-o cu zahar. Puteti sa faceti o glazura, sau sa topiti ciocolata, sa o ornati cum va vine in minte ca sa o faceti si mai atractiva, pentru ca de gustoasa, nu mai vorbesc!

Este un desert foarte potrivit pentru copii pentru ca nu contine multe oua si este foarte pufoasa.

Pofta buna si succes la gatit!

Lasă un răspuns

