Pilaf cu piept de pui

Un fel de mancare preferat in familia noastra este pilaful, dar de data asta m-am hotarat sa-l fac simplu, “colorat” doar cu cateva fasiute de ardei capia.

Pentru 4-5 portii am folosit 250 de grame de orez, un piept de pui, o ceapa, un ardei capia, sare, piper, o lingurita de Delikat de legume si o legatura de patrunjel.

Am spalat orezul in doua-trei ape, asta si pentru a elimina eventualele impuritati, si l-am lasat deoparte.

De regula proportia potrivita pentru un pilaf reusit este de trei parti lichid, la o parte orez, asa ca am pus intr-o craticioara, la fiert, cam 750 ml de apa in care am pus si lingurita de Delikat. Ideal ar fi sa avem supa de legume sau de pui, dar…asta e, ne folosim de ce avem prin camara.

Buuun, am portionat pieptul de pui, l-am rumenit putin in cateva linguri de ulei, dupa care am adaugat ceapa si ardeiul capia taiate marunt, si le-am calit cam un minut. Peste ele am pus orezul, l-am lasat 1-2 minute sa preia aromele, am turnat apa fiarta si am lasat sa fiarba, la foc mic, pana s-a umflat orezul. In cazul in care scade lichidul si orezul nu este fiert, mai completam cu putina apa fiarta.

Dupa ce am inchis focul am lasat 10-15 minute sa se racoreasca, dupa care am pus putin piper si am presarat patrunjel verde tocat marunt.

Mie imi place sa servesc pilaful cald cu gogosari acri sau castraveti murati.

Pofta buna si voua.

Lasă un răspuns

